Nitko danas ne povezuje Louis Poulsen s tvrtkom za uvoz vina. Ali 1874. bilo je upravo to. Te je godine Ludvig R. Poulsen osnovao tvrtku pod imenom “Kjøbenhavns direct Vin-Import-Kompagni” (The Copenhagen Direct Wine Import Company). Ali danas, više od 140 godina kasnije, Louis Poulsen poznat je kao danski proizvođač dizajnerskih svjetala svjetske slave!
Louis Poulsen poznat je po svojim čuvenim klasičnim svjetiljkama poznatih dizajnera kao što su Vilhelm Lauritzen, Verner Panton , Arne Jacobsen i naravno Poul Henningsen . Godine 1924. Henningsen je pokrenuo stvari: pobjeda na pariškoj Exposition Internationale des Arts Decoratifs & Industriels Modernes, na primjer, međunarodnoj izložbi za dekorativnu umjetnost i industrijski dizajn.
Danas je Louis Poulsen zastupljen u stilskim životnim prostorima kao i na bezbrojnim komercijalnim lokacijama. Uključujući, na primjer, prekrasnu izložbenu sobu tvrtke Carl Hansen & Søn. Ili restoran Langelinie Pavillonen u Kopenhagenu, za koji je dizajniran PH Artichoke.
Općenito, mnogi su dizajni razvijeni za specifičan zadatak rasvjete u profesionalnom okruženju. Dizajneri u Louis Poulsen uvijek su suočeni s novim izazovima s novim građevinskim projektima - od čijih rezultata svaki kupac ima koristi!
Bilo da se radi o nazivima lampi Louis Poulsen ili imenima dizajnera: svatko ih je vjerojatno čuo u nekom trenutku. Ako imate pamet u dizajnu, nazivi poput PH Artichoke ili PH 5 potaknut će vrlo specifične asocijacije. Funkcionalan, a opet sveobuhvatan upečatljiv dizajn. Ali istovremeno su toliko svestrani da se dobro uklapaju iu stambenoj iu profesionalnoj uporabi.
A kada pomislite na imena kao što su Arne Jacobsen, Poul Henningsen ili Verner Panton, s pravom pomislite na velikane iz svijeta dizajna. To se također odnosi i na "pridošlice" u portfelju: Clara von Zweigbergk, Oki Sato i Christian Flindt. “Danas biti dizajner još uvijek znači biti znatiželjan, isprobavati stvari i pokušavati ih poboljšati”, otkriva Christian Flindt u intervjuu za Lampenwelt, pokazujući pionirski duh sličan onom Poul Henningsen.
Kod Louis Poulsen ljubitelji dizajna pronaći će mnoga poznata imena – za svoja četiri zida ili sljedeći veliki projekt rasvjete koji se uklapa u veliku povijest ovog proizvođača rasvjete.
Majka Poul Henningsen, rođenog 1894., bila je danska spisateljica Agnes Henningsen. A njezin sin Poul zapravo je u jednom trenutku proširio svoje područje djelovanja na pisanje te je postao novinar i pisac. No, u glavama ljubitelja dizajna on se pojavljuje više zbog svoje karijere velikog dizajnera svjetla.
Danas smatramo da su njegovi dizajni klasični i funkcionalni, jednostavni, ali jedinstveni. No nekada su ga smatrali nekonvencionalnim misliocem s buntovničkom crtom. Jer u njegovo vrijeme, njegovi su dizajni zapravo bili prekid s mnogim tradicijama. Prihvatiti status quo? Nikada to nije učinio.
Primjer je legendarni trobojni sustav PH 3/2 iz 1927. Izbjegava odsjaj preko cijele ploče - prava inovacija za životni prostor. Pionirski je radio na području odnosa između svjetlosnih struktura, sjena, refleksija i reprodukcije svjetla.
Cijeli je život radio za Louis Poulsen. Čak i nakon njegove smrti 1967., njegova su djela među najmodernijima i najpoznatijima u povijesti svjetla.
PH Artičoka dizajnirana je 1958. za restoran Langelinie Pavillonen u Kopenhagenu. Njegova značajka su 72 lista za simetrično svjetlo bez odsjaja.
Ovaj klasik za stambene prostore, restorane i hotele također je dizajniran 1958. godine. PH 5 nastao je kao odgovor na česte promjene oblika i veličine žarulja.
Dizajniran 1925./26., legendarni PH 3/2 sada je jantarno ograničeno izdanje u čast 125. rođendan Louis Poulsen.
Njegova dizajnirana svjetla i zgrade utjelovljuju suštinu onoga što danas razumijemo pod pojmom "moderno"** - i tako je od 1930-ih.
Vilhelm Lauritzen (1894.-1984.) bio je jedan od najvažnijih danskih arhitekata svih vremena i revolucionarni predstavnik danskog funkcionalizma. Stvorio je Nørrebro Teater (1931.-1932.), robnu kuću Daells Varehus (1928.-1935.), zgradu Danskog radija (1936.-1941.) i prvu zračnu luku u Kopenhagenu (1937.-1939.).
Lauritzen je također dizajnirao neka izvrsna svjetla - na primjer za zgradu Danske radiodifuzije, koju je također dizajnirao u cijelosti. Danas su ova svjetla poznata pod imenima VL38 i VL45.
Upućeni znaju da su projektirani za zgradu emitiranja. Ovu priču od sada mogu pričati svi ostali. I donesite pravu ikonu dizajna u svoja četiri zida sa svjetlima upečatljivog sjenila.
Ova viseća svjetiljka dizajnirana je za zgradu Danskog radija 1940-ih. Njegove karakteristike su mjedeni ovjes i troslojno staklo puhano ustima.
Ova podna lampa također je bila dio namještaja zgrade danske radiodifuzije. Njihov retro štih i mekani, zaobljeni izrazi njihova su obilježja.
Stolna lampa VL38 pravi je Vilhelm Lauritzen klasik. Na stolu pruža najbolje svjetlo i moderan je kućni dodatak za prave ljubitelje dizajna!
Radovi danskog dizajnera i arhitekta Verner Panton izraz su njegove eksperimentalne crte. Njegova suradnja s Louisom Poulsenom započela je 1959. godine.
Njegova bi se svjetla zbog jakih boja i maštovitog dizajna mogla nazvati “psihodeličnima”. Njegova su svjetla potpuno funkcionalna i, usprkos svim finoćama, grafički jasna. Koherentna figuralna struktura koja prostorima daje dodatnu dimenziju.
Legendarni čovjek doista je poznat po svojoj Panthella. To bi trebalo imati posebnu ulogu na velikoj izložbi “Svjetlost i boje” u Muzeju dizajna Trapholt u Koldingu.
Nažalost, majstor, koji je cijelu izložbu zamislio kao cjelovito umjetničko djelo, više je nije sam vidio. Umro je 1998. nedugo prije otvorenja. Ali njegova djela žive.
Serija Panthella nastala je 1971. Svoju kontinuiranu popularnost također duguje svom organskom obliku. To je upečatljiv, ali suptilan predmet opremanja.
U kromiranoj verziji stolne svjetiljke, Panthella iz 1971. ima posebno moderan, gotovo futuristički štih. Ovdje također ima karakterističan oblik.
Mini verzija Panthella još je svestranija. Od 1998. godine, kada je na izložbi "Svjetlost i boje" trebala predstaviti životno djelo Verner Panton, imala je veliku raznolikost boja.
Arne Jacobsen bio je arhitekt. Jedan od stvarno velikih. Godine 1927. diplomirao je na Kraljevskoj danskoj umjetničkoj akademiji u Kopenhagenu i potom proširio i učvrstio svoj svjetski ugled.
S Narodnom bankom u Kopenhagenu, na primjer. SAS Royal Hotel & Terminal, također u Kopenhagenu. Ili St. Catherine's College, Oxford.
Osim cijelih zgrada, dizajnirao je i pribor za jelo, kvake, kupaonski namještaj, tkanine, uzorke tapeta - i naravno svjetla.
Stolna svjetiljka AJ nije ni manje ni više nego filmska zvijezda - čak iu znanstvenofantastičnim filmovima. Pojavljivanje u budućim utopijama pokazuje ono što je karakteriziralo sva djela ovog majstora arhitekta: izvanredna jasnoća dizajna za koju se lako može zamisliti da će biti tražena iu budućnosti. I blizu i daleko.
Ova zidna svjetiljka stvorena je 1959. za gradsku vijećnicu u Rødovreu. Kasnije se pojavila i na koledžu St. Catherine. Danas se lampa često nalazi kao arhitektonski šlag na torti.
Možda najpoznatiji model Arne Jacobsen kreiran je 1960. godine za hotel SAS Royal u Kopenhagenu (Radisson Blu). Danas se lampa smatra nezaboravnom ikonom dizajna u stilu Louis Poulsen.
Vanjska svjetiljka modela AJ također je korištena u SAS Royal Hotelu. U privatnom vanjskom prostoru, upečatljivo zidno svjetlo odmah pokazuje smisao stanara za stil.
Zemlja porijekla: Danska Godina osnivanja: 1874 Osnivač: Ludvig R. Poulsen
Nagrade: Red Dot Design Award | Američka nagrada Adex za izvrsnost u dizajnu | iF nagrada za dizajn proizvoda | Elforskningsprisen | I-NOVO Eko nagrada | 'Lamp of the year' Design Awards Copenhagen
Adresa: Louis Poulsen Njemačka GmbH Liesegangstr. 17 40211 Düsseldorf
Precrtane cijene na Lumories.hr odgovaraju preporučenoj cijeni proizvođača.
Sve cijene u EUR, uklj. 25% PDV-a i bez troškova dostave.